defect oude kast

• Anton

Hallo,

Mijn Bally Mariner gekocht dacht ik ongeveer in 1975, is na wat omzwervingen weer thuis. Is er van deze kast nog aan een schema te komen? en hoe oud is hij eigenlijk, heb geen idee.

Het probleem is: Op het linker gedeelte van de kast zit een poort, met up post, open gate, extra bal maar deze blijft op up post staan, welk relais of kontact is hier voor verantwoordelijk.

Wie kan mij verder helpen.

groet,

Anton

• Robert

Hallo,

ga naar

www.ipdb.org

typ in Mariner en dan vindt u foto's en als het goed is een schema's enzo :)

• Anton

Robert,

heb de site gevonden, bedankt

gr. Anton

• Ronald Blom

Meestal worden dit soort systemen (“random”) aangestuurd door de 10 punten en dan via het match systeem (deze zorgt ook voor het eindcijfer).

Je kunt proberen deze op de hand te laten stappen en dan te kijken wat er op het speelbord gebeurt.

Als de zekeringen heel blijven is de kans dat: het contact op het schakelrelay niet goed staat, als het tegen zit de hele spoel uit de kast weggehaald is, de stuurdraad van de spoel is afgeknipt (niet erg logisch maar je weet maar nooit).

Ik ken de kast niet persoonlijk, maar veel van de Bally's uit die tijd kennen een soortgelijk systeem (Nip-it voor de gate open, Space Time voor de extra bal e.d.)

Ik hoop dat je de storing vindt en kunt verhelpen!

Groetjes,

Ronald Blom

• Anton

Ronald,

Hier kom ik weer iets verder mee, het klopt inderdaat dat de eindcijfering ook niet werkt, wist niet dat dat met elkaar te maken heeft.

Robert verwees me naar de database, waar ik de kast aantrof 1971 en nog allerlei andere info, maar nog niet het manual kunnen vinden.

Ik denk dat met deze leeftijd van de kast dat een algehele revisie misschien nodig is.

groet, Anton

• frits

Hallo Anton,

Ik heb schema + manual van de Mariner, belangstelling voor kopie tegen kostprijs?

Mvg Frits.

• Anton

Frits,

Daar heb zeker wel belangstelling voor, woon in Dn Haag.

Mail anders even hoe een en ander te regelen.

Mijn adres is info.avdr@12move.nl

met groet,

Anton