Flash Gordon

• ron

hallo

De rechter flippper en tevens de bovenflipper werken niet meer. Ik heb de zekeringen al nagekeken die zijn goed

de draden doorgemeten op een e.v.t. breuk is ook niet

iemand enig idee waar ik verder kan zoeken

b.v.b.d. Ron

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Begin maar met de connector op het driverbord.

De draden goed aandrukken in de connector wil nogal eens helpen.

Het is de derde connector van boven aan de linkerkant.

• paul

en soldeer het solenoidriverboard maar een keer door, de connectors en het relais vooral.

• Richard

Als dat nou niet werkt, meet je spanning op de spoel van de onderste flipper? (43V)

Het is volgens mij ook zo bij kasten uit die tijd dat als de beneden flipper het niet doet, dat de spanning ook niet op de bovenflipper gezet wordt. Er zit een contactje bij de benedenflipper die de spanning doorzet. Dus doordat de onderste flipper niet omhoog komt zou de bovenste het sowieso al niet doen.

Dat kan je makkelijk controleren door de flipperknop in te drukken, en dan handmatig de onder flipper omhoog te doen.

• ron

hoi allemaal bedankt voor de reacties.

maar ik heb het idee dat de vorige eigenaar zelf de coil heeft venieuwd want die is nieuw en de draden verwisseld heeft

heeft iemand een voorbeeld van hoe het moet Het zou een uitkomst zijn.

b.v.b.d.

grt Ron

• ron

Toen ik de kast kocht zat er om 2 zekeringen een draadje gewikkeld niet zo best dus.

meteen goed zekeringen in gezet.

Nu ik het bord uit de kast heb gehaald zie ik wat het probleem was, een printbaan voledig doorgebrand door het draadje om de zekering natuurlijk

dus gerepareert met een brugje.

bord terug in de kast gezet.

flipper werkte 1 maal en zekering doorgebrand.

denk nu toch dat er bij de coil iet verkeert zit

heeft er iemand een flash gorden die kan kijken voor de kleur volgorde van links naar rechts

b.v.b.d.

Ron

Doe geen moeite.

die spoel is duidelijk doorgebrand en moet dus worden vervangen.

Ook de oorzaak ervan even opzoeken, mogelijk een verkeerd afgesteld end of stroke contact of kompleet verkeerd aangesloten.

Zekeringen van dit type zijn nogal lastig te krijgen in de gewone handel (of krankzinnig duur)

Al dit spul is uiteraard gewoon leverbaar bij mij of mijn conculega's

• ron

ok Hans ik weet je wel te vinden.

maar goed aansluiten???

volgens mij zitten de draden verkeert

wat is de juiste volgorde kun je me dat ook vertellen

en welke spoel is dan stuk de bovenste of onder?

groet ron

Om deze vragen goed te beantwoorden is veel meer informatie nodig.

• ron

eat wil je weten dan??