Heb de indruk dat er lichtjes paniek is in de flipperwereld. zie:http://www.pinballnews.com/news/index.html
is het commercieel zinvol om oude succesvolle kasten opnieuw uit te brengen?
een nieuwe MM lijkt me niet verkeerd. En de zeer gewilde Phoenix natuurlijk, waarvan alleen al de kaalgespeelde plank honderden euroos opbrengt.
er is in deze tijden toch al sprake van een hang naar retrostijl (PTcruiser van Chrysler, of de mini de VW Kever etc)
Michel
Bekijk het zo : Als je nu opnieuw flipperkasten al dan niet reeds ontworpen thema's kan uitbrengen onder een naam die in het verleden toch aan de top stond i.v.b.met flipperkasten en waarvan je het recht hebt om de software en de bestaande hardware volledig te mogen gebruiken dan sta je volgens mij al een mijlpaal vooruit.
Zolals ik het voor heb zal deze nieuwe producent deze kasten maken zoals wms het heeft gedaan tot aan 1999 toen ze de afdeling sloot.Als je de brief leest van Garry,heb ik toch de indruk dat die op zijn twee achterste poten sta.
Personelijk sta ik er volledig achter dat er terug een 2de producent komt,op deze manier is er terug concurentie en dit maal heb ik het niet over het prijskaartje maar over de thema's die ze gaan uitbrengen.
Ik denk dat hij enkel remakes zal uitbrengen. Waarom? Er zullen wel genoeg kandidaten zijn om een Cactus Canyon of een Medievel Madness te kopen, de tweedehands prijs benaderd tegenwoordig de nieuwprijs.Zeker omdat hij geen studie of ontwerp meot betalen dat heeft hij al via de gekochte patenten, en licensies. verder is er nog iets, nog geen tioen dagen geleden vroeg Mr. Pinball himself me de game images voor een flipper, het is te zeggen enkel de CPU game rom. Ik zond het ganse zip bestand op met alle rom images ( sound, display etc..) van de desbetreffende flipper. Kwam de vraag welke de CPU rom was .. Hallo als je dat al niet uit een images pakket kan halen dan schort er wat in je technisch personeel bestand… Vandaardat ik denk dat de know how er nog niet is en enkel copieen van flippers tot de mogelijkheden behoren . De tijd zal ons uitwijzen welke wat we hier in de kuip hebben . Maar één ding is zeker het zal concurrentie worden voor Stern en dat kan alleen de prijzen gunstig beinvloeden, ook de aanmaak van bekende flipper modellen zal de prijzen van de originele doen zakken , hoewel ik daar dan weer niet zo zeker van ben , iedereen zal nog een “goede oude” willen en als hij niet in de USA gemaakt is zulllen de amerikanen de flipper zeker niet zogoed vinden LOL Leon .
Als ik mag kiezen uit een goede oude of een splinter nieuwe dan kies ik wel voor het laatste en dat van die prijzen daar ben ik ook bijna zeker van overtuigd als het over de tweedehands flippers ga die zullen zakken in prijs ,maar ja we zien wel.!!!leon schreef:
>
> Ik denk dat hij enkel remakes zal uitbrengen. Waarom? Er
> zullen wel genoeg kandidaten zijn om een Cactus Canyon of
> een Medievel Madness te kopen, de tweedehands prijs benaderd
> tegenwoordig de nieuwprijs.Zeker omdat hij geen studie of
> ontwerp meot betalen dat heeft hij al via de gekochte
> patenten, en licensies. verder is er nog iets, nog geen tioen
> dagen geleden vroeg Mr. Pinball himself me de game images
> voor een flipper, het is te zeggen enkel de CPU game rom. Ik
> zond het ganse zip bestand op met alle rom images ( sound,
> display etc..) van de desbetreffende flipper. Kwam de vraag
> welke de CPU rom was .. Hallo als je dat al niet uit een
> images pakket kan halen dan schort er wat in je technisch
> personeel bestand… Vandaardat ik denk dat de know how er
> nog niet is en enkel copieen van flippers tot de
> mogelijkheden behoren . De tijd zal ons uitwijzen welke wat
> we hier in de kuip hebben . Maar één ding is zeker het zal
> concurrentie worden voor Stern en dat kan alleen de prijzen
> gunstig beinvloeden, ook de aanmaak van bekende flipper
> modellen zal de prijzen van de originele doen zakken ,
> hoewel ik daar dan weer niet zo zeker van ben , iedereen zal
> nog een “goede oude” willen en als hij niet in de USA
> gemaakt is zulllen de amerikanen de flipper zeker niet zogoed
> vinden LOL Leon .
Wat loopt iedereen toch te neuzelen over Bally.
Als we het hebben over Bally dan hebben we het over flipperkasten die gebouwd werden door Bally tot 1988, de laatste Bally kast was Blackwater 100
ALLE andere Bally kasten daarna zijn domweg Williams kasten met Williams technologie en gebouwd in de Williams fabrieken.
We noemen het ook wel: “Tradename Bally, a Midway Trading Company”
Maar het is gewoon Williams of nog nauwkeuriger: Williams Electronic Industries.
Bally is in 1988 opgeslokt door Williams.
Het allereerste wat Williams deed was de 6803 besturing in een plaatselijke rivier dumpen en als tweede gingen de Bally flipperassembly's de lokale schroothoop op.
Ja en dan: of het nu Bally of Williams is het gaat er over dat hij over alle licenties beschikt om de software en de hardware te gebruiken die toendertijd door WMS gebruikt is.Iedereen kent Bally en ja ook Williams van naam, maar er zijn er weinigen die er om geven of het nu gaat over Williams Electronic Industries of niet.Het is de naam waar je mee naar buiten komt die telt en deze was Bally of Williams.
Hans (Flipperwinkel.NL) schreef:
>
> Wat loopt iedereen toch te neuzelen over Bally.
>
> Als we het hebben over Bally dan hebben we het over
> flipperkasten die gebouwd werden door Bally tot 1988, de
> laatste Bally kast was Blackwater 100
>
> ALLE andere Bally kasten daarna zijn domweg Williams kasten
> met Williams technologie en gebouwd in de Williams fabrieken.
>
> We noemen het ook wel: "Tradename Bally, a Midway Trading
> Company"
> Maar het is gewoon Williams of nog nauwkeuriger: Williams
> Electronic Industries.
>
> Bally is in 1988 opgeslokt door Williams.
> Het allereerste wat Williams deed was de 6803 besturing in
> een plaatselijke rivier dumpen en als tweede gingen de Bally
> flipperassembly's de lokale schroothoop op.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?