Wat weet jij daar nou van man ? Welke frothoeren bedoel je dan ?
Waar is hij geweest dan ?
Sta jij er @!#$ bij dan of zo ?
De ene keer zit het mee, de andere keer tegen.
Soms heb je kasten: compleet demonteren,reiningen met industriecleaner, poetsen teflon,rubberen, contacten/opto's checken,lampjes,flitsers
opnieuw opbouwen, kijken of er niets is uitgeleuterd afgebroken, gescheurd, dolgedraaid, gipsplaat/en of houtschroeven vervangen door originele.
flippermechanieken compleet vernieuwen, coilstop,plungers, veren, brackets, teflon coilbus, contacten controle/verniewen,check haarscheuren flippergrondplaat.
verlichtingstekker, brugcellen, algehele prinplatencontrole op braai/bakwerk met ANP stekkertjes, belgische kroonstenen of andere storingsveroorzakers.
kabinet schoonmaak en of versteviging, danwel dolgedraaide pootboutplaten.
EN ZO KAN IK NOG WEL EVEN DOORGAAN ! ik vergeet nog de helft……
Dit is als het allemaal meezit dus gewoon veel werk, als je echt alles moet gaan tellen tegen vol uurtarief moet en onderhand geld bij.
Ik heb het nu niet eens over complexere flipperkasten als bijvoorbeeld Twilight zone, roadshow of zoiets met allerlei fratsen en frutsels die ook weer defecten/storingen onderdelen zoeken etc. En er zijn echt flipperkasten bij die 40 uur kosten !! Wat moet je daar mee dan ? weggooien of zo ? NEE, dat doe je in overgebleven uren om het leuk ( niet altijd ) te houden.
De flipperkasten worden allemaal steeds ouder en vergen daarom steeds meer
PREVENTIEF onderhoud zodat er ook garantie op kan worden gegeven.
Niet EEN “handelaar” ofwel iemand die zich op proffessionele wijze met flipperkasten bezighoudt, ( zeker bij verkoop aan particulieren die net weten hoe ze de stekker in het stopcontact moeten steken) zal een kast met garantie aanbieden zonder deze grondig te hebben geinspecteerd. Natuurlijk verschillen de werkwijzen.
Maar iemand die alleen 2 nieuwe rubbers er opdouwt en de ruit schoonmaakt zal gewoon “as is ” verkopen dat is een keuze maar daar moet dan ook het prijskaartje naar zijn.
De conclusie dat flipperhandelaren er ZEKER geen uren aan besteden is volledig uit de lucht gegrepen.