soundcard jokerz

• flipper

Hallo,

Heb momenteel een probleem met deze soundcard van een jokerz: er komt muziek uit de canbinet speaker maar uit de frontpanel speakers komt enkel luid gebrom,als ik de stekker j6 van de soundcard verwijder m.a.w. de frontpanel speakers ontkoppel is het gebrom weg.

Weet momenteel zeker dat het probleem bij de soundcard is aangezien ik al een andere soundcard van een jokerz heb uitgeprobeerd en deze werkt zoals het moet.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?

alvast bedankt!!

• Richard

En als je de cabinet speaker op het connectortje zet van de frontspeakers?

Ik denk dat de eindversterker kapot is: U22 of U23. (U23 gaat naar J5 pin 1 en 2, en U22 naar J5 pin 3 en 4).

• flipper

Deze is wel een sound board die enkel is gemaakt voor een jokerz.

vermeld dit omdat ik zie dat U 22 en U 23 twee verschillende type ic zijn.

of heb ik het mis.Probleem is dat ik geen duidelijk schema heb van dit sound board.

• patrick

het gezoem en gebrom is standaard bij elke jokerz flipper,was destijds een productiefout,en je kunt inderdaad geen soundboard van een andere williams erin zetten,want jokerz heeft alleen dit type geluidskaart.

ik heb ongeveer een stuk of tig jokerz kasten onder handen gehad ,en allen hadden dezelfde geluidskwaal.

bij de td van jansen en hahnrats was dit ook al bekend destijds.

zover ik weet is er niks aan te doen.

• patrick

maar als ie heeeeeel hard zoemt is 't inderdaad iets anders.

• flipper

Nee deze kwaal ken ik.Het is een luid gebrom en deze veranderd niet als je de volumeknop aan of uit zet.En deze komt enkel uit de front speakers.

Mocht er iemand een schemascan hebben van deze soundkaart laat het dan weten.

Heb er ééntje van het net gehaald maar deze is zo onduidelijk dat ik er bijna niks van kan maken.