Flipperkast reset zichzelf

• Simon Bro.....

Hallo,

Ik zit hier met een probleem wat zeer hinderlijk is en waar ik zo geen oplossing voor weet misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik heb hier de Independance Day (1996) flipperkast staan deze reset zich iedere keer van zelf. Soms wel meerdere keren achter elkaar.

Dit doe hij niet alleen bij het opstarten maar ook tijdens het spel, zeer hindelijk dus.

Je bent dan dus alle instellingen kwijt zoals bv free game en je high scores.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ik heb al diverse schakelaars en stekkers gecontroleerd en de back-up batterijen vervangen maar dit heeft geen resultaat.

Mechanisch ben ik wel goed op de hoogte van de kast alleen electrisch is niet mijn sterkste punt. Dus graag een duidelijke uitleg als dat mogelijk is.

Ik hoop dat jullie een idee hebben wat dit is, ff wegbrengen naar een flipperdokter gaat niet 1.2.3 hij staat namelijk in de opbouw boven de garage en moet dan weer helemaal uit elkaar en via de trap naar beneden.

Vg Simon

• max

1 van je brugcellen op je print is defect

daarom krijg je uitvallers zal even kijken welke je moet vervangen

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Bij Sega kasten is er in de regel sprake van een probleem met de netspanning als zich dit probleem voordoet.

De vorige poster meent hier een typisch Williams probleem te herkennen, bij de kasten van Sega is echter slechts bij zeer hoge uitzondering een van de bruggelijkrichters kapot.

Mogelijk oorzaken:

Een lang verlengsnoer.

Een slechte of verouderde huisinstallatie.

Een kantoorgebouw nabij met veel airconditioners en dergelijke.

U zit aan het eind van een kabel ver van het transformatorhuisje.

Een mogelijke oplossing is de netspanning van kast terug te stellen op 206 volt of een spanning in de buurt daarvan.

Dit mag echter alleen gebeuren nadat de situatie als beschreven ook daadwerkelijk is vastgesteld en ook alleen door een bekwame amusementsautomaten monteur.

Ook bij nieuwbouwwoningen kom ik helaas erg vaak slechte huisinstallaties tegen die nimmer zouden worden goedgekeurd indien er daadwerkelijk controle zou plaatsvinden.

• Simon Bro.....

Hans (Flipperwinkel.NL) schreef:

> Mogelijk oorzaken:

> Een lang verlengsnoer.

Snoer lengte 1.5-2.00 meter

> Een slechte of verouderde huisinstallatie.

Deze is pas niet en aangelegd onder toezicht van een electriciën

> Een kantoorgebouw nabij met veel airconditioners en dergelijke.

Woon in een nieuwbouwwijk buiten almelo zonder kantoorgebouwen en of airconditioners.

> U zit aan het eind van een kabel ver van het transformatorhuisje.

mmmm geen idee waar het trafohuisje staat.

Wel heb ik er een Ntc inschakelstroom beveiliger tussen gezet volgens het advies van Flipperwinkel.nl. Ik had veel last dat de stop er uit vloog als je de kast aanzette.

Na installatie van de ntc (februari) heeft de kast nog een geruime tijd zonder problemen gedraaid.

Dus misschien is er toch wat anders aan de hand.

Ps Sorry dat ik niet vermeld had welk merk de kast was.

• Simon Bro.....

Oja het snoer zit op een geaard stopcontact

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Misschien is de NTC kapotgegaan.

Als U even het oorspronkelijke bestelnummer via de e-mail doorgeeft stuur ik er eentje op.

• Simon Bro.....

Ik heb u gemailt.

Ik hoop dat het de oplossing is.

Alvast bedankt,

Simon

Hans (Flipperwinkel.NL) schreef:

>

> Misschien is de NTC kapotgegaan.

> Als U even het oorspronkelijke bestelnummer via de e-mail

> doorgeeft stuur ik er eentje op.

• cudabee

Wat ik vreemd vind is dat het geheugen ook leeg is na de reset.

Dit duid op wat anders dan een netspanningsprobleem.

Houd die de highscores normaal wel vast na een nacht stilstand?

Arthur.

• cudabee

Check ook even de ic's op de cpu ,soms hangen die half uit de socket en dan kun je ook dit soort problemen krijgen.

Gebeurt vaak na vervoer met de kop plat.

Succes,

Arthur.

• Simon Bro.....

Ja hij houd de high scores normaal gesproken wel vast zelf met de stekker eruit (doe ik altijd na het spelen ivm brandgevaar) alleen de laatste tijd dus niet meer.

Hij staat dan gewoon weer op de fabrieks instellingen dus van die mooie afgeronde high score's en het geluid weer op 50% (dat is best hard hier op de zolder) insert coin enz.

Als je de kast aanzet zonder erop te spelen dan hoor je iedere keer “plong” (uit de speakers) dan reset hij dus, dan gaat het licht uit op het speelveld en start die opnieuw op.

Dit doe hij heel onregelmatig soms 3 keer in een minuut of 1 keer in de 5min.

cudabee schreef:

>

> Wat ik vreemd vind is dat het geheugen ook leeg is na de reset.

> Dit duid op wat anders dan een netspanningsprobleem.

> Houd die de highscores normaal wel vast na een nacht stilstand?

>

> Arthur.