hoe zit dat nou met de ballen

• andre

En die anti magnetische ballen van Hans en Ken dan?

Dat zijn toch speciaal gemaakte flipperballen?

• Richard Baan

Die werken niet bij magneetlagers. ;-)

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Godsallejezus wat een slap gelul.

Een flipperkogel is 1-1/16"

Dat is ie al sinds het allereerste begin, dus *NADAT* werd afgestapt van de stenen marbles.

Bingo's hebben iets groter balletje van verchroomd messing.

Punt

Basta

Discussie gesloten

ga bier drinken, doe iets nuttigs.

• henkschippers

frits, het is vast een balle uit een oude gottlieb

kast.

deze waren een slaggie groter dan de

normale balsies.

ps t,kan ook nog een recel bal zijn .

• cudabee

Of is het een toevallig een Cue ball wizard?

Daar zit ook een iets grotere in dan normaal,maar hoe die dan in de ballebak komt?

Ik heb het ook weleens gehad met een Centaur dat de zgn messenger ball uit zijn goot in de multiballenballenbak terecht was gekomen.

Met de eerstvolgende lancering sloeg die helemaal vast in de wireform.

Dit was toen de kast nog bijna nieuw was,dus geen geklooi van ons.

Of dit een originele bal was weet ik niet,zal toch wel niet,maar zo zeker als Hans zich weer uitdrukt ben ik er niet van.

De Schippers uitleg komt mij beter voor,

Arthur.

Niet dus.

Ook Gottlieb had doodgewoon 1-1/16" inch ballen.

Sorry Henk, jouw vakkennis is zeer groot maar nu maak je toch een vergissinkje.

• flipper

Als jij met uw grote overtuiging enkel één slechts één bedrijf kan opnoemen over de hele wereld en ik bedoel daarmee waar deze ballen enkel en alleen geproduceerd worden de zogenaamde flipperbal dan doe ik mijn hoed voor jou af.

Maar deze zal jij niet vinden want steeds zal je merken dat deze zelfde bedrijven dezelfde zijn die lagerkogels enz. voor de industrie produceren.En lagers zoals eerder vermeld bestaan in alle maten en materialen.En of jij dit nu een flipperbal heet of niet dit blijf een kogel voor lagers of andere doeleinden.

En het biertje, deze heeft mij gesmaakt.

Oh God wees genadig……

Wat kan het nou in vredesnaam verdommen welke lagerfabrikant er 1-1/16" kogels maakt.

DIE MAAT wordt er gebruikt in ALLE flipperkasten en GEEN andere.

• Richard Baan

Behalve voor de Goldball….. En de Viper….. En de TZ powerball….. En de Speak Easy (roulettewiel)…… En de Jungle Lord (kleine speelveldje)…… En de Hercules….. En de….

;-) (sorry Hans, dat moest effe)

Ik weet inderdaad alleen van de 1 1/16 " ballen, maar er zijn uitzonderingen.

• Paul Active-Pinball

Dan heb je nog nooit de wiellagers van een Dodge Viper bekeken.

Die zijn namelijk fluogroen, dus zelfs de ballen voor de viperflipperkast zijn niet speciaal gemaakt :):):)