Display gassed out?

• sam

Alle draden zijn gesoldeerd, en de kast staat in elkaar. Alleen is er niks te zien op het display :( Ik heb de +100 en -100 voedingsspanning gemeten en deze waren aanwezig.

Als de displays out gassed zijn doe ik de hele kast maar weg, weet iemand hoe ik dit kan controleren?

• sam

Ow, het is een 16 digits alphanumeriek display. Op beide displays is helemaal niks van leven te bekennen.

• Flipper1

Lijk mij vreemd dat deze alle twee gelijktijdig gassed out zijn.

Over welke flipperkast gaat het hier?

• sam

Ja, dat dacht ik ook al. Ik heb al heel goed gekeken en ik zie echt ook niet nog een beetje dat het display oplicht.

het is een bally transporter.

• Richard Baan

Als je ook de 5V meet kan het ook nog een aansturing zijn.

Vanaf de CPU print gaat ook nog een flatcable naar de display. Zit deze goed aangesloten?

Ik denk dat het handig is om een manual te downloaden van internet en even te controleren of alle draden goed zijn aangesloten en dat je niets mist.

Op IPDB te vinden: http://www.ipdb.org/search.pl?any=transporter&searchtype=quick

Succes.

• Aeneas

mijn ervaringen met displays: (vnl op 6 en 7 digits dan)

- als de display nog goed is, de hoogspanning aanwezig is maar de sturing niet, dan zie je meestal helemaal links een klein oranje puntje in de display

(maar ik weet niet of dit met die grotere displays ook nog zo is)

- als ze compleet uit gegast zijn dan kan je het soms al zien zonder een display in een kast te steken: op het glas lijkt het alsof er binnenin zich kleine kristalletjes gevormd hebben

• sam

Ik ga er nu wel vanuit dat ie out gassed is ja. Ik zie echt helemaal niks, maar er zijn wat op het display oard die er ook niet helemaal netjes uitzien. Kan ik niet op een lijntje van het display meten of er spanning opstaat?

groeten

• Alex

Weet je zeker dat die flatcable niet ontbreekt ?

Hij loopt van het CPU-board naar display links en vervolgens naar rechts..

Deze ontbrak mij dus, installeren en werken maar !!!

• patrick

Is er niet met de kop gegooid toevallig,kijk anders of de bubblepack(zo heet dat volgens mij toch) achterop het glas niet gebroken is,en of het glas niet gescheurd is.

• Flipper1

Zoals al vermeld,zie de flatcable nog eens goed na of deze goed en juist is aangesloten.