Display gassed out?

• sam

de flatcable heb ik echt paar keer in en uit gehad en rood zit bij de 1 dus ik denk dat die helemaal goed zit. ( hij is ook aanwezig :) )

De bubblepack kan ik niet vinden, het gaat hier om een alphanumeriek display dus er zit niet zo'n ‘nipple’ op als bij een dmd.

verder mist het glas wel een aantal splinters, maar ik zie niet echt scheuren.

de rechtse cijfers , van het rechtse display, zien er trouwens anders uit dan de andere cijfers, misschien wil dit wel zeggen dat ie echt uitgegast is? Hier staat immers het vaakst een cijfer denk ik? Het is wat lichter grijs.

• Flipper1

Heb je alle voedingskabels nagekeken en zit er de juiste voltage op?

• Flipper1

Zitten alle voedingskabels goed aangesloten en is het de jiuste voltage?

• sam

Ja, ik meet 103 volt - en +

• leon

Sam, het is mogelijk op de aansluit pinnen van het glas display zelf te meten , dan weet u zeker dat er signalen op komen, ik weet niet meer van buiten hoeveel volt men daar meet , in elk geval zet uw flipper op in attract mode, dan komen er normaal gezien wisselende teksten op beide displays, en meet tussen ground en de gebogen aansluitingen van het glas display , u moet regelmatig veranderingen zien op uw meter, gebruik een naald volt meter dan ziet u de naald wel schommelen, zover ik het me herhinner is dat wel een paar centimeter dus hij staat bijvoorbeeld op 9 volt en plots gaat hij naar 2 volt dat betekend dat het segment waar u op dat ogenblik op meet aan of uit is , dus aangestuurd, als dat het geval is ben je zeker dat het glas display naar de vaantjes is. Ik weet dat het steeds moeilijk is de beslissing te nemen een ( duur) display te gaan kopen , moest het eens DAT NIET zijn .. U heeft dus gelijk om er eerst ZEKER van te zijn , vandaar de terechtte opmerkingen eerst de spanningen tweemaal te meten de + EN- 100 volt en dan de stuur signalen , succes leon van http://www.flipper-pinball-fan.be

• sam

Heel erg bednakt leon, ik wou er ook wel even zeker van zijn ja, de kopplaat van deze flipper is ook al weg dus ik denk niet dat ik hem nu nog verder op ga knappen. Ik heb de displays gemeten en er staat op redelijk wat segmenten 5 volt maar toch ligt het segment niet op. Ik denk dat het display helemaal dood is. Dus de 100 volt is aanwezig en de stuurspanning ook, dan kan er verder weinig mis zijn denk ik?

Heeft iemand misschien interesse in het speelveld of bepaalde onderdelen? Ik ga alles denk ik zo maar op markplaats zetten, misschien is er nog iemand blij mee.

iedereen bedankt voor zijn/haar suggesties.

Mooie site heb je trouwens leon, ik heb al vaak gebruik gemaakt van de technische uitleg en er zijn erg leuke artikeltjes om te lezen.