data east hook flipperproblemen

• wim

Ik heb een data east hook flipperkast met de volgende problemen:

1.de linker flipper blijft hangen. als je de rechterflipper een paar keer bedient dan

gaa de linkerflipper pas weer naar beneden.

2.het wisselen naar de volgende speler duurt erg lang. soms wel een paar minuten.

dit lijkt me nie normaal.

3.regelmatig maakt de kast ‘software-lijkende-fouten’ zoals stoppen midden in een spel en een bal klaar leggen terwijl je nog midden in een spel zit.

ook gebeurt het regelmatig dat voor een multibal het 2e skillshot niet komt. na

en tijdje schieten dan de 2 ballen in het spel los maar heb je dus geen ‘bangerang’ kunnen maken.(voor dit laatste met je de kast wel kennen begrijp ik)

wie o wie kan mij van gouden tips voorzien?

alvast hartelijk dank!

wim

• Frits.D

Suggestie:

1 diode los op linker spoel (meest voorkomende storing–losse draden en diodes)

2 switch slecht in je ballen goot? zet hem in de switch test en je weet het

hoewel je niet meld dat hij gaat “ballen zoeken” en dat moet ie toch wel doen binnen 2 minuten.

Ik zou eerst de gehele test doorlopen en alles goed met een bal als switch tester

testen en de bedrading goed controleren op los zitten

Laat je horen !

Mvg Frits.

• Richard Baan

1 - Linker flipper mechanisme is niet helemaal 100%. Je kunt het beste dit mechanisme uit elkaar halen en controleren op “soepel” bewegen van de bewegende delen. Dus braampjes aan de metalen delen is niet goed. Een ingeslagen coilstop (waar de plunger tegenaan komt) is ook niet goed. Een plat uiteinde van de plunger is niet goed.

Als je dat soort dingen ziet moet je gewoon de delen vervangen door nieuwe.

Nieuwe plunger / coilstop is vaak de oplossing.

2/3 - Is 1 probleem.

De contacten waar de ballen in liggen (onder het speelveld als ze niet in het spel zijn) zijn niet helemaal goed meer. Ik weet uit mijn hoofd niet of dit opto's zijn of microswitches. (een opto werkt met een lichtstraaltje)

Je kunt de werking van elk van die contacten controleren in de switch-test. Laat er een bal doorheen rollen en kijk of de kast ze registreert. De slechte switch kun je schoonmaken als het om opto's gaat. Een microswitch moet vervangen worden.

• Robert

Hé Richard,

Mag ik joun email adres? Ik wil jou even wat vragen!

Anders mail mij even.

Robert

• Richard Baan

r.baan@storkglt.nl

Wordt vanaf maandag weer gelezen. Is op het werk, en ik heb momenteel vakantie.