Addams family probleempje

• Miek

Beste Flipperkastfanaten,

Ik heb een probleempje met mijn Addams flipperkast.

Tijdens het spelen worden ballen opgehouden (via thing) om uiteindelijk in multiball mode losgelaten te worden, meestal worden die ballen opgehouden in de swamp, mijn probleem is, als er één of twee ballen in de swamp vastgehouden worden dat ze gedurende het spel plots losgelaten worden (zodoende dat met meerdere ballen speelt als dat niet de bedoeling is), als je dan één van die ballen verliest en er is nog één in het speelveld hoor je het toestel dat de ballen uit de swamp schiet (weet niet de juiste naam hiervoor) schieten zonder dat er nog een bal inzit.

Soms kun je gewoonweg geen echte multiball verkrijgen doordat de swamp ze steeds terug afvuurt.

Ook zijn er drie lichtjes in het huis (lichtje ‘3 million’ en ‘graveyard at max’ en sporadisch ‘9 million’) die af en toe branden, en dan weer niet (ik heb de lampjes vervangen en alles gecheckt (voor zover ik kan checken gezien ik een volledige elektronica leek ben) en alles lijkt me goed vast te zitten…

Kan iemand me wat helpen (hou de technische taal wat simpel want ik ben striptekenaar en allesbehalve technieker)?

Alvast bedankt!

Groeten,

Miek

• Hans (Flipperwinkel.NL)

De switches in de swamp en/of in de ballengoot voorin werken niet goed waardoor de kast de tel kwijtraakt.

Mogelijk is de stalen swamp gebroken waardoor de boel niet goed op zijn plek rolt.

Bij de lampjes even de randjes van de houders nazien, deze zijn waarschijnlijk ingebrand.

Tip!

Verwissel de houdertjes met elkaar.