Hook met zoemende luidsprekers -> normaal ?

• Ivan Geentjens

Hoi,

Ik heb me pas een Hook aangeschaft, en om die op te halen moest de kopkast er vanaf. Nadat ik die thuis terug geinstalleerd had en alle connectors opnieuw (en hopelijk en volgens de labeltjes die ik gebruikt had) op de juiste plaats had aangesloten, merkte ik op dat de luidsprekers nogal zoemden .

Tijdens het spel merk je er weinig van; de muziek en het spelgeluid overstemmen het gezoem, zelfs in de laagste volume stand, maar is dit normaal ? Ik dacht eerst dat ik misschiens iets verkeerd had gedaan met de DMD (de ‘platte’ connector zat eerst andersom, waardoor ik geen beeld had) en dat het die was die zoemde, maar toen ik de DMD had losgekoppeld was het zoemen er nog steeds .

'k heb dan effe naar mijn andere kasten geluisterd , en ook mijn TZ en mijn STTNG zoemden een beetje, maar echt wel veel minder.

Is dit zoemen normaal (op een Hook / Data East kast) , of zou het kunnen dat ik toch iets op de verkeerde plek zou aangesloten hebben (ben nogal een leek …) ?

Alvast bedankt voor jullie reactie, en de groetjes,

Ivan

• Pieter

Heb je de kast voor je hem kocht gespeeld? Zoemde hij toen niet?

Heb je de aardedraad tussen kabinet en kopkast wel aangesloten?

succes.

• Ivan Geentjens

Hoi,

Tuurlijk heb ik de kast eerst bespeeld, alleen viel het me toen niet echt op dat ie zoemde .In verband met de aardingsdraad, ik heb wel een of andere draad aangesloten aan een van beide luidsprekers (is dit de aardingsdraad ?), maar ik moet er wel bijzeggen dat ik - omdat ik de juiste sleutel niet bij de hand had - deze schroef alleen met de hand heb vastgedraaid …. zou dit de oorzaak kunnen zijn ???

Grtz,

Ivan

• bas

Misschien zit en wel een wespennest in.

• Ivan Geentjens

Zoals bij jou in je hoofd, waar eigenlijk je hersenen hoorden te zitten ???

bas schreef:

>

> Misschien zit en wel een wespennest in.

• joran

das een goeie ivan , ha ha