gottlieb

• barrt

hallo ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van gottlieb flippers het is een hot shots heb zelf weinig verstand van gottlieb kasten.

bijvoorbaad dank voor de reacties

• barry

ligt eraan wat je defect precies is ???

• bart

de kast doet niks meer alleen de lampjes branden nog. ik denk dat het mpu bord defect is maar zeker durf ik dat niet te zeggen omdat dit mijn eerste gottlieb kast is.

mvg bart

• Frits.D

Wie gaat hem het slechte nieuws vertellen?

• bart

laat me raden ik kan hem beter slopen? of is er nog hoop?

mvgbart

• Richard Baan

In hoeverre ben je technisch? En heb je de schema's?

Je kan gewoon een probleem hebben met de spanning. Maar het kan ook zijn dat de MPU kapot is. Dat van die spanning zou ik wel even meten.

Heb je de kast zo gekocht? Of had je de kast al jaren zonder problemen en is het nu ineens gebeurd? Of is hij verhuisd (stekkers er af gehaald ofzo)?

• bart

De kast heb ik zo gekocht en dacht dat wel een simpel defect was om te fixen maar er kwam wat meer bij kijken kwam ik achter. Nu heb ik al een ander mpu bord gekocht van iemand die een gottlieb aan het demonteren was maar dat maakte geen verschil als ik mijn bord of dat andere bord er in hang gaan er enkle lampjes fel branden sommige spoelen gaan werken dus worden erg warmdie heb ik nu los gekoppeld zodat ze niet verbranden. de displays doen momenteel ook niks due ik kan niet zien wat er stuk aan is of wat voor fout melding hij geeft. dus vandaag dat ik nu eigenlijk iemand zoek die zich wat verdiept heeft in het 80b systeem en die mij wat op weg kan helpen.

• Richard Baan

Ik zou eerst maar eens de schema's te pakken zien te krijgen. Dan als eerste alle spanningen controleren. Maar het lijkt mij inderdaad meer dan alleen dat.

• bart

ik heb er de schema`s bij. ik heb ook al op internet even rond gekeken en wat mij op viel is dat er veel gesproken wordt over de aarde draad dat dat ook een euvel kan wezen bij gottlieb.

mvg bart

• barry

tja veel mensen vinden gottlieb rot machines

maar ik zou ook eerst eens een manual scoren en dan verder zoeken

soms is een rotte connector al genoeg om de hele kast niet op te laten starten