gottlieb

• Aeneas

Kijk naar de reparatiegids op www.marvin3m.com/fix.htm

en zie of de originele batterij nog op die cpu's zit en gelekt heeft of niet

die transistoren die aantrekken zijn ofwel kapotte transistoren op het driver bord maar kunnen ook aan de cpu en bedrading liggen

als op je originele cpu de batterij gelekt heeft dan is de verbinding tussen de cpu en het driverbord waarschijnlijk aangetast (2 heel brede connectoren met +-5cm draad tussen)

controleer die verbinding, als die ook corrosie heeft dan moet je die niet op die nieuwe cpu gebruiken want die geeft toch niet alle signalen door dan..

de displays doen helemaal niets ?

• bart

bedankt voor de reacties maar ik stuur mijn bord(en) op naar technoplay die gaan het nakijken en eventueel repareren.

maar toch bedankt voor de hulp

mvg bart

• Aeneas

Ja maaar zoals ik zei: niet alleen de borden maar ook de bekabeling tussen de borden kan een probleem zijn !!

• bart

die ga ik dan ook ondertussen even na meten mochten er dan kabelbreuken of slechte contacten zijn kan ik die repareren.

mvg bart

• Patrick

Om te beginnen :

1 pleur eerst het hele slam circuit eraf,da's de grootste ellende van gottlieb.

op marvin staat hoe je dat moet doen,kleine modificatie aan de cpu.

2 Controller de aarddraden,deze witte draden komen bij de trafo uit,connectoren schoonschuren die op de trafo zitten,en als ze echt verrot zijn,stekkers afknippen,en alle draden op een messing plaatje solderen en deze aan de aarde verbinden.

3 Controleer potmeter(beter vervangen) en solderingen van het 5 volt printje,waar dat grote zwarte koelblok op zit.

als je de slam doorverbind ,en je hebt 5 v op je cpu,zou ie gewoon moeten opstarten,alleen display aan de cpu hangen.

doet ie 't dan nog niet,dan is de cpu kaduukos.

En om een gottlieb cpu te repareren,moet je toch wel wat electronica kennis en een goede scoop hebben."t is niet moeilijk,het is gewoon anders dan bally,williams,sega etc etc.

• bart

Over de printen hoef ik me geen zorgen te maken die worden ondehanden genomen door technoplay. kan het natuurlijk wel ff melden van die slam dan ben ik daar van af. ondertussen ( zie vorige bericht ) ga ik de bekabeling controleren en doormeten in zover dat mogelijk is. nu wil ik ook het speelveld onderhanden gaan nemen heb wat slijtage plekken gevonden kan ik daar wat aan doen? of heeft er iemand een speelveld liggen