Geluid High Speed

• Steven

Heb een tijd terug een sloop High Speed gekocht voor de onderdelen. Maar dat ging dus mooi niet door! …. Jongerenkoortje waar ik een tijd in het bestuur heb gezeten, wilde hem wel in hun naborrelruimte hebben, dus aan de slag gegaan met dat ding. Na wat draden te hebben nagelopen en een ontbrekende stekker opnieuw geinstalleerd (zat nu op het bord gesoldeerd, maar dat werkte niet), deed ie het weer.

Enige is: er is geen geluid. Heb de geluidskaart in mijn High Speed gezet, en daar deed ie het (na het vervangen van een weerstandje door Hans), maar in deze kast wil ie niet. Iemand een idee waaraan dat kan liggen? Wat komt het meest voor? Of is dat een onmogelijke vraag?

Nog een vraag: ding mist de kopruit. Nou willen we zelf een kopruit maken met de naam van het koor e.d. erop. Wat is handig?! Plexiglas plaatje gebruiken met markers? Verf zal het licht te weinig doorlaten, lijkt me…

• Michel

Heb je de boxen aangesloten?

enne die backglass, waarom niet iets met papiermache of zo

Zodat je duidelijk kan zien dat het niet professioneel is, en handgemaakt

Dat is beter dan een “professionele” poging te doen met markers (wordt toch nooit mooi)

suc6

Michel

• Steven

Boxen zijn aangesloten en ook even gemeten of de “volumeknopdraad” wel stroom doorgaf en idem bij de draden naar de boxen, dus dat kan het niet zijn. Moet dus denk ik de info zijn die niet van de MPU naar het geluidskaartje gaat. Maar waar kan hem dat in zitten?!

Je hebt misschien wel gelijk met die kopruit. Maar is sowieso niet de bedoeling iets ‘net-echt’ neer te zetten, maar de naam van het jongerenkoor en wat plaatjes er omheen lijkt me wel leuk. Misschien een vergrote foto met alle leden (maar dat laat dan weer weinig licht door, dus dat schiet niet op….)

Dank je voor je reactie.

Nog andere ideeen?

• Michel

Je hebt dus 2 high speeds???

Je geluidskaart is goed, heb je zelf getest.

Stop ook de goede geluidskaart in de “onderdelenkast”

Hen je dan wel geluid?

Verwissel ook de CPU's in beide kasten

Op deze manier kun je foute borden vinden.

Handig 2 dezelfde kasten

Michel

(heeft thuis 2,5 Pac-Man's staan, ook handig)

• Steven

CPU moet ik nog verwisselen inderdaad. Kijken of het daarin zit. Ik laat jullie weten hoe het verder gaat (vanavond zal wel niet meer lukken, maar deze week ga ik het proberen).

2,5 Pac-Mans, nog beter dan 1,90 van dezelfde. En die ene die sloop was, is dus geen sloop meer en gaat weg om in gebruik genomen te worden. Goede daad weer gedaan dit jaar ;-)

• Steven

DE CPU in mijn werkende kast gezet, en daar deed het geluid het ook niet meer. Ligt dus aan de cpu.

Heeft iemand een idee wat ik alvast door kan meten?! Heb alleen maar een multimetertje en eigenlijk totaal geen ervaring met wat te meten en wat niet. Iemand enig idee waar de problemen rondom het geluid op een system11 cpu bordje waarschijnlijk zitten? Wil binnenkort langs Hans met het bord, maar is natuurlijk wel zo aardig als ik alvast wat voor-meetwerk heb kunnen doen.

• Michel

ga maar naar Hans ermee

komt wel goed

• Steven

Ga ik doen, even kijken hoe snel ik daar tijd voor heb.

Groeten en bedankt voor de reacties,

Steven

• Steven

Hans heb em gefixed.

Morgen even langs het jongerenkoortje en dan maar erin zetten en spelen maar, als het goed is! Benieuwd wat de leden er van vinden. Sommige van de jonkies daar hebben nog nooit een kast aangeraakt.

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Let the Games Begin….

Ow nee

das een andere kast :D:D

Gelukkig gaat Steven de jeugd een beetje heropvoeden.