williams jubilee telt niet

• bliek

hallo, mijn williams jubilee, wil niet tellen. de score motor loopt wel als een tierelier. als ik er handmatig een score inzet, dan loopt die wel naar nul bij het opstarten. heeeft iemand een tip voor mij? mvg

• Shoot 'M Again (Hans)

Dus de kast reset wel naar de 0 stand, ook als je de telwerken met de hand van de nul afhaald (hoe dan ook)

maar na het starten van een spel worden er geen punten gescoord?

Wordt er wel een bal geserveerd?

• bliek

ik kan het hele spel gewoon spelen , met 1 of meerdere spelers, de bonus punten teller loopt ook ( dit zijn lampjes op het speelveld ) en na de beurt worden deze bonus punten mbv de score moter ook opgeteld. echter het telwerk loopt niet.

het enige wat aan de kast mankeert is dat de meeste rubber kapot zijn, maar dat mag toch voor het tellen niet uitmaken.

trouwens bedankt voor de super snelle reactie.

• Shoot 'M Again (Hans)

Ik ken het schema niet helemaal uit mijn hoofd van deze kast maar ik ben er vrij zeker van dat er een contact op het Game Over relais geen goed contact maakt…

Het niet tellen van de scores komt waarschijnlijk doordat er geen spanning op de score-relais staat, deze spanning wordt in- en uitgeschakeld door het Game Over en het Tilt relais (die kan dus ook schuldig zijn)

Het Game Over relais is zowiezo een kritisch ding wat betreft het afstellen.

Het is zo'n dubbel relais met een Trip/Latch spoel (klikt vast en klikt los)

Het Tilt relais is een gewoon relais, ook hier even kijken of de contacten met voldoende druk sluiten.

• bliek

het game over en tilt relais lijken me in orde.

wat me nog opviel is dat beide top bumper schakelaars het niet doen. deze zijn verbonden met het 100 point relay.

ook valt mij op dat als ik de 10, de 100 of de 1000 point relays met een schroevendraaier indruk, ze gelijk aantrekken en niet meer loslaten, en ook geen punten bijtellen.

gaat vanaf de score motor de spanning direkt naar de point relays of zit er nog wat tussen,

ik hoop dat je me weer wat verder kan helpen, mvg

• Shoot 'M Again (Hans)

De score relais krijgen pulsen van de scoremotor maar dat circuit loopt dan tevens via een x punten relais (300points oid)

diverse speelveldcontacten gaan echter rechtstreeks naar de score relais.

Het aangetrokken blijven staan komt omdat de telrol niet beweegt, de aanwezige End Of Stroke (EOS) wordt niet geopend.

Ik blijft erbij dat de centrale spanningsvoorziening de schuldige is, er moet ergens iets fout zijn in die schakeling.

Goed er uit zien is nogal dubieus trouwens, de contacten moeten duidelijk bewegen, ie. je moet goed kunnen zien dat het bewegende deel het staande deel wegdrukt.

Haal ook eens een kartonnetje tussen de contacten door om het vuil weg te vegen, soms helpt dat.

kijk ook eens op de EM pagina www.shootmagain.nl/tech/rep

daar staat de hele reparatiehandleiding in het NL

• bliek

ik heb de telwerken er een keer uitgenomen en aan gerommeld en ineens de de 100 punten teller het. de 10 en de 1000 punten tellers blijven nog aangetrokken staan. zit hem dit in de end of stroke? ik heb op de info pagina gekeken maar helemaal snappen doe ik het niet. zit de end of stroke op het telmechanisme of juist bij de punten relais?? trouwens de 100 punten tellers van alle 4 de spelers doen het nu, mvg

• Shoot 'M Again (Hans)

Je ziet, met volhouden kom je er vanzelf.

• bliek

Hoi Hans,

alle contacten van de score relais zijn met een kartonnetje schoongemaakt,

ik start een spel , toen de 10 punters het niet deden , deden de 100 punters en de advance het perfect, maar nu de 10 punters het weer doen doen de 100 punters het niet meer, dit relais blijft dan weer plakken…….

als ik op een 10 of 50 punten contact druk ( op het veld ) dan telt de machine vrolijk alles op ook de 100 en de duizendtallen. maar de advance switches ( maakt niet uit welke) als die 1 keer inkomen dan blijft dit relais ‘plakken’ en zo ook het 100 punten relais. ik heb overal al gezocht maar kan niks vinden ,

heb jij nog een tip voor mij?

mvg Rinus

• bliek

de advance unit had een zetje nodig!

hij loopt nu als een zonnetje , het eerste spel gelijk 76000 punten ,

nu nog schoonmaken, lampjes en rubber bestellen en hij kan er weer een poosje tegen!

mvg Rinus