EM flipperkast start niet op

  • Alain

    hallokes,

    Hier iemand uit belgië met een vraagje, hopelijk kan iemand me helpen!

    Mijn “Strato Flite” Williams flipperkast wil niet meer opstarten.

    Bij het aanzetten van de flipperkast en op de linker flipperknop te duwen en daarna vooraan op de rode knop te duwen start hij geen nieuw spel op.

    De tellers staan allemaal op nul-positie en blijven niet constant ronddraaien ( dat is dus ok ), de verlichting van de kopkast en het speelveld branden, de zekeringen zijn ook ok , maar hij start geen spel op.

    Weet iemand voor mij raad waar ik ergens kan beginnen zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn?

    Hartelijk dank voor je hulp.

    Alain

  • john snel

    Als ik het zo lee verwacht ik dat het probleem onder het speelveeld zit. Daar ligt een blad met allerlei bladcontacten etc. Hier zit een setje bladcontacten voor het opstarten van het spel, waarschijnlijk hoor je deze ook een klikkend geluid maken bij het opstarten….

  • Alain

    Maar weet je me ook te zeggen wel bladcontact het zou kunnen zijn want er zijn er een heel deel langs mekaar.

    hartelijk dank

  • Ronald Blom

    Zet eens handmatig wat spelen op de kleine vrije spelen teller, probeer het dan nog eens. Contacten van de unit kun je dichtbuigen, hoef je geen credits meer op te zetten. Wel de kast uitzetten, zitten 2 circuits bij elkaar: 6 en 24 V als die elkaar raken kost dit een zekering en zeer veel lampjes. Daarna kun je via de vrije spelen knop spelen.

  • Alain

    Hoi Ronald ,

    Ik kan geen vrij spellen opzetten.

    De flipperkast is gemaakt om op “vrij spellen” te spelen.

    Probleem is:

    Als ik de flipperkast opzet en dan op de linkse flipper duw dan gaan alle lampjes branden, zoals de kopkast en het speelveld. Maar bij een credit opzetten gebeurd er niets.

    Blijkbaar moet ik misschien gaan zoeken bij de “ball unit” en de “coin unit” onder het speelveld.

    Als ik een spel opduw dan gaat de “coin unit” in werking maar de “ball unit” doet helemaal niets ?

    Zou het kunnen dat daar iets aan scheelt, misschien denk de kast dat er een spel niet beeindigd is?

    Bedankt voor je reactie.

    Alain

  • Ronald Blom

    Moet je kijken of de game over interlock goed staat.

    Bij een nieuw spel moet de Ball in Play, de Coin Unit, de bonus unit, de player unit allemaal op reset oftewel beginpositie staan/gezet worden.

    Op de game over interlock zitten de contacten voor alles vrij te geven op het speelbord, als je de indrukt forceer je deze werking maar weet je wel zeker dat de contacten op deze unit goed werken.

    Staat de Ball in play in game over positie dan merk je dit door het willen intrekken van het relay.

    Heel verhaal, beetje proberen, kan nml. een scoremotorcontact zijn dat niet goed werkt/staat en dit is een lastige klus.

  • Jacob

    Goedemiddag, ik heb een Bally Space Time jaren 60.

    Bij ieder spel zet hij alles op nul en kan je een nieuw spel beginnen.

    Nu blijkt hij door ratelen en kan je niet spelen. Misschien een relais dat blikt hangen of een rol die geen goed contact maakt? Kunnen jullie mij helpen.

    Alvast bedankt vriendelijke groet Sjaak.