Bally freedom EM advance bonus

  • Dr. Bernhard

    Hallo,

    Sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een bally freedom em uit 76. Alles doet het, behalve het “advance bonus” syteem in het midden. Ik heb begrepen dat dit om de 10 punten moet verspringen. hij blijft echter continu op dezelfde stand staan. Ben op zich wel technisch maar (nog) geen ervaring met flipperkasten. De zekeringen lijken in orde, mogelijk zit het probleem bij de tellers? Alle hulp welkom..

  • Ronald Blom

    De stepper unit werkt zowel op de 10 de100 en de1000 tallen, denk dat de spoel verbrand is.

    Dit hoeft geenszins te betekenen dat de zekering dan door gaat, kan ook een draadbreuk op de spoel zijn.

    Even meten en eventueel vervangen.

    Lijkt me sterk dat op alle relays van de tellers de contacten niet zouden werken.

    Zal in de loop van de week het schema er even op naslaan.:D

  • Dr. Bernhard

    Volgens mij heb je gelijk; Als ik de spoelen van de stepper handmatig beweeg verspringt de bonusstand inderdaad. Had even de hoop dat als ik de contactpuntjes zou bijvijlen, hij het wel weer zou doen. niet dus. de spoelen zien er volstrekt normaal uit. Kunnen ze dan toch versleten zijn? Of zou het probleem 1 van de relais onder in de kast kunnen zijn?

    Groet, Dr. Bernhard