ik ben woonachtig en belastingbetaler in engeland. Kan ik in Nederland een huis kopen?

En hoe zit het met hypotheek en belastingen? Eventueel zou ik het huis in Nederland willen verhuren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
ronron1212
11 jaar geleden
Een huis dat een hypotheek heeft kan alleen met toestemming van de bank worden verhuurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat alleen lukken als je weinig geld van de bank nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is te regelen ronron1212, maar was de vraag niet. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belasting betaal je over inkomen en bezittingen.
Voor de regels als je woonachtig bent of bezittingen bezit in het buitenland kun je het beste bij de belastingdienst terecht (zowel in engeland als in nederland.)
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/internationaal/fiscale_regelingen/buitenlandse_inkomsten_in_welk_land_belasting_betalen/aftrek_voorkoming_dubbele_belasting/aftrek_voorkoming_dubbele_belasting
Hypotheek zal ze een worst zijn zolang je die maar kunt betalen. (Voldoende gegarandeerd inkomen hebt.)
ronron1212
11 jaar geleden
Moordligger ik geef geen antwoord maar een reactie.
fisbel
11 jaar geleden
In het belastingverdrag Nederland - Verenigd Koninkrijk is bij vermogen het volgende te lezen (artikel 6) Artikel 6 Inkomsten uit onroerende zaken
1. Inkomsten verkregen door een inwoner van een Verdragsluitende Staat uit onroerende zaken (waaronder begrepen voordelen uit landbouw- of bosbedrijven) die in de andere Verdragsluitende Staat zijn gelegen mogen in die andere Staat worden belast. U wilt een woning kopen In Nederland. De waarde van de woning is in Nederland (de andere staat) belast - waarde minus hypothecaire lening. Het Verenigd Koninkrijk verleent afrek ter voorkoming van dubbele belasting (artikel 21) De huuropbrengsten zijn onbelast.

Antwoorden (1)

In het belastingverdrag Nederland - Verenigd Koninkrijk is bij vermogen het volgende te lezen (artikel 6)

Artikel 6 Inkomsten uit onroerende zaken
1. Inkomsten verkregen door een inwoner van een Verdragsluitende Staat uit onroerende zaken (waaronder begrepen voordelen uit landbouw- of bosbedrijven) die in de andere Verdragsluitende Staat zijn gelegen mogen in die andere Staat worden belast.

U wilt een woning kopen In Nederland. De waarde van de woning is in Nederland (de andere staat) belast - waarde minus hypothecaire lening. Het Verenigd Koninkrijk verleent afrek ter voorkoming van dubbele belasting (artikel 21)

De huuropbrengsten zijn onbelast.
fisbel