Diepe zucht (marktplaats)

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Hoezo 1 - 0 ?

Voor dat soort stompzinnige ongefundeerde uitspraken ?

Een HD is doorgewoon dat geld waard, dat is duidelijk gebleken.

Trouwens, als een beetje MM of CC al over de 5K gaat dan verbaast me het eigenlijk niets, er zijn nou eenmaal verzamelaars die gewoon geld teveel hebben.

Wel eens gehoord van die figuren die een kompleet kasteel uit Frankrijk steen voor steen laten overbrengen ?

Affijn.

En verder :

Als dit mannetje niet in staat is om te begrijpen dat ik ontzettend veel hulp bied aan NFV leden moet hij het zelf maar eens proberen.

Ik een Orakel ?

Langzaamaan wel ja, Erik Bartels en Luc Lemmens ook trouwens.

(en nog een paar mensen waarvan de naam me niet zo snel te binnen schiet)

Wie in godsnaam heeft er al die elektronicakennis gecombineerd met informatica en procestechniek en is zo gek om anderen daarmee te helpen.

We vinden het zelfs leuk om anderen te helpen.

Godsamme, wat is dit eigenlijk voor gezeik ?

Zit ik daarvoor maanden achtereen al die pagina's te vertalen ?

Geven we daarvoor gratis en voor niets zelfs les in reparatie ?

Gelukkig wordt het ook gewaardeerd door veel NFV leden en ik mag gerust stellen dat ik het best leuk vind om waardering hiervoor te krijgen.

Of is dat verboden soms ?

Affijn, ik zou willen voorstellen dat “meneer” Bram voortaan maar ergens anders te rade gaat en vooral niet meer mijn website leest of probeert gebruik te maken van steunpuntdagen of gratis epromservice hier.

En ja, ik ben pissig.

• Ron

Simpele economie: het is een markt van vraag en aanbod. Hans heeft m.i. nooit beweerd dat $50K een normale prijs is. Dat hij dat bedrag ervoor heeft gekregen is een geheel andere zaak. Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen.

Voor dergelijke kasten zijn er gewoon geen vaste regels. De waarde van een willekeurige dot-matrix-kast is redelijk simpel te bepalen. Voor een NIB HD is dat vantevoren niet zo eenvoudig. Er is wel een richtprijs, maar de waarde is pas bepaald als de hamer van de veilingmeester, of het nu een “echte” of een digitale is, voor de laatste keer slaat.

En nog een klein puntje: dit is een DISCUSSIEFORUM. Nu ben ik het eens met Hans. De volgende keer misschien niet. Of weer wel. Hoedanook, een eigen scherpe mening zal je moeten kunnen beargumenteren. Met een ordinaire scheldpartij toon je je zwakte, vooral tegenover Hans in dit geval.

Ik heb weer gezegd ;-). Groeten aan iedereen.

• Edwin

De jury heeft het vreweer van Dhr. Balk en Dhr. Ron aangehoord en is tot de conclusie gekomen dat de eindstand is geworden:

Bram 1 - Hans 1

Tevens eindscore. Einde onderwerp !!!

Groeten,

Drs. E.

• Bram

Goed, uit de reactie blijkt wel weer dat ik gelijk had

De geloofbelijdenis van “meneer Balk” gaat als volgt

IK moet gelijk hebben

IK weet alles beter, zoniet dan toch

OOk als dat niet zo is

IK heb mijzelf uitgeroepen tot Nederlands Flipper Orakel

DAT blijkt want dat geef ik in de vorige collum toe

MIJN wil is wet

IK moet mijn zin doordrammen

IEMAND die ook maar waagt daar iets van te zeggen

DAT is een kleutertje

OF dat zijn zeikers

OF wordt “meneer”of mannetje genoemd

IK heb de leukste grappen over marktplaats particulieren

TERWIJL ik mijn kasten zelf ook zo aanprijs

DIE zij zelfs nog beter dan uit de fabriek

IK eis waardering door de NFV

IK kan niet tegen toto uitslagen zoals 1 tegen 0 of omgekeerd

MENSEN die kritiek hebben mogen niet meer naar NFV steunpunt dagen

MOGEN zelfs niet de site lezen

MOGEN niet gratis gebruik maken van e prom service (logisch oorzaak en gevolg)

WANT die heeft kritiek op het NFO instituut durven geven

EEN Humty Dumpty is 50000 dollar waard

DAT zijn de regels volgens Flipperaartsvader Balk op dit forum

IK IK IK IK IK IK IK IK en IK IK IK IK en ook alleen maar IK

Maar, maar, maar Hans, wind je toch eens niet zo op……… pak je leukste flipperkast eens en speel je frustraties eens lekker weg.

Dat helpt, echt

doen

• bartos

Ik (als beginnende n00b op pin gebied) ben erg blij zijn als er een man is die meerder vragen zou kunnen beantwoorden. Ook al heb ik het nog niet nodig gehad zal wel kommen als ik ook me eerst kast heb.

En bram als jij nou ook ff op je flipperkastje gaat spellen dan was er misschien nog een zinneg woord uitgekomen.

mzzl bartos

• Mel

Tja . . . mijn reactie op Hans zijn Hd heeft veel frustraties losgemaakt zie ik.

Iedereen begint Hans af te vallen.

Mischien wel terecht mischien niet , ik ken hans zelf niet.

Alleen van deze nieuwsgroep.

Het lijkt me wel een goede vent want hij helpt wel iedereen met technishe vragen.

Daar heb ik wel respect voor.

Want dat hoeft hij niet te doen.

Over die oude flippers die hij had (???)

Ik denk gewoon dat dat gelul is.

50.000 euro per machine en hij had er 18 op zolder staan volgens zijn eigen woorden , zal hij ondertussen millionair zijn of bijna.

Foto's staan er nog steeds niet op zijn site.

Als hij echt gelijk had dan had hij die direct op zijn site gezet , is 2 minuten werk.

• Ron

Hoi Mel,

het zal in de komende dagen wel blijken, hoewel Hans niet verplicht is om het te bewijzen. Verder had zijn moeder er 18 op zolder, niet hij. Zijn moeder moet dus onderhand miljonaire zijn ;-). Hans heeft alleen de HD van haar gekregen.

Maar de consequenties van dit verhaal kunnen nog veel groter zijn, en dat weet Hans ook. STEL, dit is een hoax… dan beschadigt hij, als een van de bekendere NFV-leden, het imago van die hele vereniging. Iets waar ze, denk ik, niet blij mee zullen zijn. Hans en de NFV zullen in dat geval aardig gezichtsverlies lijden.

Vooralsnog denk ik dus dat Hans de waarheid spreekt over zijn HD.

Groet,

Ron.

• George

Het lijkt mij niet verstandig door Hans om uitroepen te doen over het feit dat ie nog 18 andere flippers nieuw in doos heeft staan. Laat staan daar foto's van online te zetten.

Zakt daardoor de waarde van die kasten niet als men weet dat er nog 18 van zijn? Is het niet verstandiger om er zo nu en dan 1 te verkopen?

• Mel

Hallo Ron !

Ik kan me niet voorstellen dat iemand niet wist dat er 18 flipperkasten op zolder stonden NIC

Ook al is het een hele grote zolder.

Ron schreef:

>

> Hoi Mel,

>

> het zal in de komende dagen wel blijken, hoewel Hans niet

> verplicht is om het te bewijzen. Verder had zijn moeder er 18

> op zolder, niet hij. Zijn moeder moet dus onderhand

> miljonaire zijn ;-). Hans heeft alleen de HD van haar gekregen.

>

> Maar de consequenties van dit verhaal kunnen nog veel groter

> zijn, en dat weet Hans ook. STEL, dit is een hoax… dan

> beschadigt hij, als een van de bekendere NFV-leden, het imago

> van die hele vereniging. Iets waar ze, denk ik, niet blij mee

> zullen zijn. Hans en de NFV zullen in dat geval aardig

> gezichtsverlies lijden.

>

> Vooralsnog denk ik dus dat Hans de waarheid spreekt over zijn

> HD.

>

> Groet,

>

> Ron.

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Jongens ik kan me de twijfels echt wel voorstellen maar realiseer je dat we hier een kolosaal bedrijfspand hebben en dat ik NOOIT op die zolder ben geweest voordat mijn vader overleed.

De verrassing was voor mij al even groot toen ik het ontdekt, het enige dat mij bekend was, was dat opa ook met flipperkasten bezig was, verder niets.

D't staat trouwens ook nog honderd jaar administratie, kleding, linnenkasten, boeken en meer van dat soort rotzooi…….

De gedachte aan de Addams Family komt er snel in je op als je op die zolders rondbanjert.

Foto's van alle kasten in krat komen tzt op m'n wensite te staan, zal nog even duren want ze zijn door Christy's gemaakt voor de veiling en moeten nog op een of andere manier hierheen komen.