Revenge From Mars voor opruim prijs!!

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

NUL modem kabel?

Men neme twee D pluggies en drie stukkies geleidend touw.

Te vinden op iedere zolder in aftandse computers die allang bij het grofvuil hadden moeten staan maar toch worden bewaard als herinnering aan de stoomboot tijd.

affijn

Men knope pen 2 aan 3 en en pen 3 aan 2 van connector naar connector.

dan nog ff de massa en ziedaar: een nulkostende modemkabel is geboren.

De verwachting is dat Williams niet binnenkort met een nieuwe softwareversie of kast zal uitkomen en verder nut van een nulmodemkabel is dan ook niet een reëel toekomstbeeld.

trouwens

een oude versie kan ook betekenen dat je batterijtjes leeg zijn en de kast is teruggevallen op de Default factory ROM software.

Je hoeft dan NIET !!!! opnieuw te flashen maar alleen nieuwe batterijtjes te plaatsen en de update enabled weer in te schakelen.

Het flashgeheugen is niet vluchtig dus blijft zonder batterij gewoon in stand.

De settings vallen echter wel terug en dat betekent dat de flashgegevens niet worden gebruikt maar dat de kast de default (0,9) uit de ROM gebruikt.

*hint hint* (tevens sluikreclame).

De batterijtjes zijn voor een heel normale prijs bij mij te koop.

• Webmaster www.fruity.nl

Nou ik heb geprobeerd de software te updaten wat een ramp is geworden :(

Na het flashen krijg ik een masked eprom error.

Alleen de sound update gaat goed, maar een program update ho maar….. De kast is weer teruggesprongen naar versie 0.1 (dus niet 0.9, batterijen lijken me dan wel OK) geen enkele program versie krijg ik er meer goed in

De 0.1 versie klopt geen hout van… mode lampjes op het speelveld corresponderen niet met de modes op het scherm. Ook valt er weinig in te stellen

Maar wat ik nog rampzaliger vind… vanmiddag dacht ik nog even: voordat ik ga flashen eerst de rom test doen, daarin gaf de kast aan welke rom een mask error heeft. Helemaal vergeten te doen :(

Bij de 0.1 software (factory default denk ik) zit er geen rom check in. Dus welke is nu defect? arrgggghhh…

Zijn deze flash roms te koop en zo ja wat kosten ze per stuk?