Problemen met kast

  • Pistier

    Hallo,

    Ik heb wat problemen met mijn flipperkast. Ballen blijven hangen en hij geeft soms twee ballen. Aangezien ik een echte leek ben zoek ik iemand die hem zou kunnen maken. Zijn er personen of bedrijven bij wie ik terrecht kan?

    John

  • Lieven

    Het ware interessant even te melden over welke flipper het gaat… maakt het voor ons een stuk makkelijker je op weg te zetten.

    Greetz

  • Active-Pinball

    voor flipperkastreparaties aan huis,

    www.active-pinball.nl

    Pistier schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Ik heb wat problemen met mijn flipperkast. Ballen blijven

    > hangen en hij geeft soms twee ballen. Aangezien ik een echte

    > leek ben zoek ik iemand die hem zou kunnen maken. Zijn er

    > personen of bedrijven bij wie ik terrecht kan?

    >

    > John

  • Pistier

    Sorry. Gaat om Popeye..

  • Aeneas

    En vooral ook waar je woont.. wie weet ziet iemand achter je hoek maar vermeld men hier enkel mensen aan de andere kant van 't land..

  • Pistier

    Ik woon in Rotterdam.

  • Aeneas

    waar blijven de ballen hangen ?

    als dit onder het speelveld is (waar de ballen uitkomen om in het spel afgeschoten te worden) dan is waarschijnlijk de ‘ball through’ vuil..

    dat is het schuin metalen stuk waar de ballen in liggen.

    Kan je redelijk eenvoudig los schroeven van het speelveld..

    proper maken, en eventueel met een metaalvijl de inkeping mooi gladvijlen,

    want de ballen maken er kleine deukjes in en blijven daarin hangen.

    Dat hij 2 ballen afschiet is op dezelfde plek op te lossen, waarschijnlijk

    zijn de led's vuil die detecteren dat er een bal klaar ligt..

    led's proper maken en zien of het verschil maakt.

    Indien het probleem blijft bestaan of de print in slechte staat is (te warm geworden weerstanden) dan kan je er een nieuw printje voor kopen,

    da's gewoon inpluggen en het zou moeten werken.

  • Pistier

    De ballen blijven hangen in de mond van Bluto, in het midden van het speelveld. Hij geeft inderdaad af en toe twee ballen. Af en toe, dus ik denk niet dat er iets chronisch fout is, misschien inderdaad vuil. Ben trouwens op zoek naar een goede link waar ik de spelregels kan vinden van Popeye. Misschien weet iemand die?

    John

  • epping

    zoeken met google dan kom je al een heel eind

  • Active-Pinball

    Dat de ballen in de bek van pluto blijven hangen is een bekend euvel van de popeye.

    De ijzeren bak waar de bal ingeschoten wordt, zal wel uit elkaar liggen (onderzijde speelveld) Losschroeven en bij bv een garagebedrijf fatsoenlijk weer vast laten lassen met CO2 lasapparatuur of MIG-lassen.

    Het geven van 2 ballen af en toe, zal wel komen omdat er een IR-led afgebroken zal zijn, net onder de behuizing van de led. Remedie: nieuwe LED monteren

    Suc6