Geluidsniveau flipperkast

• Arie

Hallo,

Ik ben van plan een flipperkast te gaan kopen van eind jaren 80… maar omdat ik een apartement (betonnen vloeren) heb met onder- en bovenburen was ik benieuwd of een flipperkast in een apartement voor veel geluidsoverlast gaat zorgen…. heeft iemand hier ervaring mee?

• Webmaster www.fruity.nl

Een flipperkast gaat voor veel geluidsoverlast zorgen. Niet de kast zelf, maar meer het ge-aaa, ge-oee en geschreeuw van diegenen die om de kast heen staan.

• Aeneas

Zie http://www.flippers.be -> newbies -> sounds

de betonnen vloeren zijn goed, maar toch zou ik zeker rubber voetjes onder de poten steken

• andre

In een flat hoor je vooral de bumpers 3 etages lager.

Het geluid van de speakers geeft echter geen overlast. Tenzij je hem loeihard zet natuurlijk.

De bumpers klinken echter alsof je met een verbouwing bezig bent

• bart

Arie, het valt mee hoor, ik woon ook in een flat en oke de ene flat of appartement is wat gevoeliger voor geluid maar je moet zeker wel rubber voetjes eronder plaatsen, desnoods ook daaronder nog eens viltjes, ook kan je een isolatie plaat onderin de flipperkast zelf leggen, wat ook schijnt te helpen betreft het terugdringen van geluid popbumpers, en gewoon niet meer na 23.00 uur flipperen…

• Robert

Hallo,

Je kan ook van die kurken dingetjes onder je flipper doen waar je anders je drinken op zet op tafel :)

Ik moet dat ook maar gaan doen want binnenkort krijgen onze buren een baby :'(!!!

Ze zeiden toen ze hier kwamen wonen nee hoor absoluut geen kinderen nou ja hier heb je het al :(

Robert

• Arie

Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga het er gewoon op wagen (zie wel of ik moet gaan verhuizen of niet :D )

• Marijke

Arie

Je buren uitnodigen voor een drankje en een potje flipperen kan ook helpen:)

Marijke

• Webmaster www.fruity.nl

Stoppen ze er bij die baby dan ook wat in zodat jij er geen last van hebt?

Het is geven en nemen Robert, dus als jij niet zeurt over een jankende baby dan hebben zij niets om te bij jou over te zeuren als jij 's avonds een keertje te laat flippert!

Overigens, hoe eerder die baby gewend raakt aan jouw flippergeluiden hoe eerder die er aan gewend raakt. Met mijn 2e kind heb ik vanaf dag 1 gewoon tot midden in de nacht doorgeflipperd en die slaapt na 15 maanden er nog steeds gewoon doorheen! ;)

• bart

Marijke nodig ik hierbij uit;) zonder vriend aub:)