Geluidsniveau flipperkast

• Marijke

Webmaster www.fruity.nl schreef:

>

> Stoppen ze er bij die baby dan ook wat in zodat jij er geen

> last van hebt?

>

> Het is geven en nemen Robert, dus als jij niet zeurt over een

> jankende baby dan hebben zij niets om te bij jou over te

> zeuren als jij 's avonds een keertje te laat flippert!

>

> Overigens, hoe eerder die baby gewend raakt aan jouw

> flippergeluiden hoe eerder die er aan gewend raakt. Met mijn

> 2e kind heb ik vanaf dag 1 gewoon tot midden in de nacht

> doorgeflipperd en die slaapt na 15 maanden er nog steeds

> gewoon doorheen! ;)

Oh ja nou zal ik jouw kind even het telefoonnummer geven van de kindertelefoon:):):):) nee hoor. Idd een beetje geven en nemen he.

Groet

Marijke

• Marijke

Oh

en waarop mag ik spelen dan Bart????:):):)

Groet Marijke

• bart

Marijke schreef:

>

> Oh

>

> en waarop mag ik spelen dan Bart????:):):)

>

>

> Groet Marijke

Op Cftbl die jij ook heb (gehad), Playboy (DE), Centauer, Xenon, en Bad Cats, ..kies maar uit Marijke…..

• Richard

Klopt: ik heb 7 jaar in een flat gewoond. Ik had kurken onderzetters (van die dikkere, voor pannen) in vieren gesneden, en onder elke poot gedaan.

Van die bumpers hoor je daarna niets meer van.

1 keer een klacht gehad van de buren dat het geluid te hard stond: Black Knight 2000. De buren vonden het wel wat vreemd dat het elke keer het zelfde melodietje was. Ik heb maar gezegd dat ik een nieuw CDtje had en dat ik hem wat zachter zou zetten. :-)

• Michel

Je hebt nu heel wat leuke reacties gehad.

Maar nu even serieus: geluidsoverlast is een probleem dat je niet moet onderschatten.

Ik zou al het nodige doen om problemen met de omgeving te voorkomen.

Bij mij thuis staat de kast op rubbers en dan weer op twee plankjes met daartussen foam (waar je op slaapt). Daarmee is mijn kast bijna 10 cm hoger geworden. Ik kan er op een stoel lekker achter zitten (als ik ga staan voel ik me net een klein kind achter een grote kast).

Bovendien speel ik niet na 8 uur s'avonds.

Onderschat het geluidsniveau van een flipperkast niet, en ook niet de reacties van de buren.

Michel

• Arie

ik neem geluidsoverlast aardig serieus, vandaar ook deze vraag…ik probeer al een tijd erachter te komen hoe ik het geluid van een kast kan beperken (voordat ik er 1 ga kopen), met name het geluid van de pop bumpers… Ik denk dat ik met jullie voorstellen het geluid genoeg kan dimmen (kast isoleren van binnen, en isolatie onder de poten). Mocht de kast hierna nog teveel lawaai maken, dan moet ik maar inderdaad voor 8 uur ophouden met flipperen..zal wel moeilijk worden

• Webmaster www.fruity.nl

Je kan het geluid van de spoelen eventueel ook nog terugbrengen. Bij de VUK's (verticale up kickers), popbumpers etc. kan je op de plek waar het metaal op metaal komt (zeg maar als het de veer geheel in is) stukjes vilt plakken wat je normaal onder stoelen doet op een houten vloer.

Ik heb dit bij een aantal kasten van mij gedaan en het geluid is een stuk zachter en alle kracht zit nog in de spoelen.

Je moet hier naar maar eens zoeken op internet. Er zijn hele websites aan besteed.

• Marijke

bart schreef:

>

> Marijke schreef:

> >

> > Oh

> >

> > en waarop mag ik spelen dan Bart????:):):)

> >

> >

> > Groet Marijke

>

> Op Cftbl die jij ook heb (gehad), Playboy (DE), Centauer,

> Xenon, en Bad Cats, ..kies maar uit Marijke…..

Ok ik hou het in mijn gedachte, maar Bart ken je mij? danwel mijn ex

CFTBL???

Groetjes

Marijke

• bart

Ik ken jou nog wel van het Forum met vragen over cftbl….weet je nog?

Gr Bart

• bart

Trouwens ging je ‘'ex’' vreemd?;) waarom heb je je cftbl weg gedaan Marijke?

Bart