NRI Euro muntproef in een Scared Stiff

• pinball@pagina.nl

Hallo,

Ik heb een Scared Stiff gekocht.

Nu probeer ik mijn NRI Euro muntproef aan de praat te krijgen, maar helaas zonder bevredigend resultaat.

De ene keer geeft hij 1/7e credit voor een euro, en als ik die zelfde euro er nog een keer door gooi, geeft hij opeens een vol credit. Ik kan er de logica niet in ontdekken.

Wie weet of mijn Scared Stiff überhaupt werkt met deze NRI muntproef, en hoe ik mijn credit settings dan in moet stellen. In mijn (voormalige) RFM accepteerde hij netjes 0,5 / 1 / 2 euro.

Wie helpt.

Bedankt,

Jan

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Settings aanpassen.

Begin met manual settings.

Dan van achter naar voren werken :

1e setting is hoogste muntwaarde.

eenheid instellen : bv 1 unit is 50 cent

Dan per munt het aantal units instellen : bv inworp 3 (laagste) is geeft 1 unit.

bonus multipliers in de gaten houden, bv. 2x 50 cent geeft 1 unit bonus indien ingeworpen voor spel wordt gesteld.

• www.active-pinball.nl

Eerst uitzoeken welke munt op welke coiningang (coin1tm4) zit.

Handige methode: bookkeeping resetten(op 0 zetten)

1/2 euro 1x inwerpen

1 euro 2x inwerpen

2 euro 3x inwerpen

Vervolgens in bookkeeping kijken welke coin (1tm 4) resp. 1x, 2x, 3x geteld heeft.

Dan weet je alvast welke munt op welke coiningang zit.

Vervolgens in coinsetup netherland coinage, en custom coindoor instellen

dan coin/unit op 1 zetten

vervolgens bij credit/coin1 op 1 zetten (vooropgesteld dat dit de 1/2 euro is)

credit/coin2 op 2 zetten (vooropgetseld dat dit de 1 euro is)

credit/coin3 op 4 zetten (vooropgesteld dat dit de 2 euro is)

coin 4 is meestal niet gebruikt. Dit kan dus anders zijn, is afhankelijk opwelke kanalen van de NRI de munten zijn geprogrameerd, maar aangezien dat het in je vorige flipper wel goed werkte zal het toch een kwestie van instellingen zijn.

bonus inderdaad uitschakelen

Succes

Paul

• silverball

om de coinkanalen te testen kun je 'm beter in de switch test(edges) zetten,munt er in gooien,(b.v 1 euro)en kijken bij welke munt welk kanaal is (left coin,right coin enz enz) dit gaat iets sneller en is simpeler.

• www.active-pinball.nl

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Dat ik deze manier nooit zelf verzonnen heb.

Stom he

Paul

• silverball

ach paul.je kunt ook niet alles weten als je bij vale werkt,haha.

groetjes patrick

• www.active-pinball.nl

Vale is historie !!!!!!!!!!!!!!!!

• www.active-pinball.nl

Het is helaas JVH (Je Van Het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

• www.active-pinball.nl

En daar ben je nr 673 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• www.active-pinball.nl

bij active-pinball ben ik nr 1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!