Gisteren wat van Henk's Wonderpoets uitgeprobeerd op mijn Star Wars kast. Ik was behoorlijk terughoudend, want ik heb al zoveel middeltjes geprobeerd en ze lijken allemaal min of meer op elkaar.
Het viel me op dat dit middel zonder al te veel kracht te zetten alle ‘silverdust’ strepen in 1 keer weghaalde. Uitpoetsen gaat ook veel sneller dan ik gewend was. Resultaat: In zeer korte tijd een glimmend en superglad speelveld.
Mijn kast speelt nu totaal anders. De bal rolt sneller en ook zijn de raakpunten op de flippers veranderd. Het lijkt wel alsof ik een totaal nieuwe kast in huis heb.
In tegenstelling tot de Speelveld reiniger met Teflon van Pinball Wizard (die ik normaal altijd gebruik) laat Henk zijn poets geen waskorrels in de kast achter na een avondje spelen. Dit was met mijn eerder gebruikt middel namelijk altijd het geval. Dik of dun, met een vochtige doek of niet opgesmeerd, het hielp niets. Altijd die vervelende was-stof korreltjes weer in je net schoongemaakte kast.
Nu na een 2e dag spelen zie ik de silverdust strepen ook nog niet terugkomen. Bij het andere middel zag je ze gelijk al na een avondje spelen, net alsof de pinball reageerde op de was.
Henk: In 1 woord fantastisch, dit had ik nooit gedacht. Ik kom binnenkort wel een litertje bij je halen!